Drie, twee, één... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Marlou Broek - WaarBenJij.nu Drie, twee, één... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

Drie, twee, één...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

16 Januari 2011 | Nederland, Boekel

Drie, twee, één…

Terugkijkend op fantastische eerste weken van 2011, waarin er zóveel lieve mensen nog even bij me langs zijn geweest, een telefoontje hebben gepleegd of anderszins me persoonlijk hebben laten weten dat ze me een geweldige reis toewensen en/of andere fijne woorden en momenten hebben gegeven (waarvoor DANK allen! Doet me goed!), gaat het nu dan gebeuren; Loetje gaat weer de (andere kant van de) wijde wereld in...

Over enkele uren (de geplande speed date avond van gisteren heb ik aan me voorbij laten gaan…) zal ik die ijzeren vogel weer in stappen om dit keer het India ‘continent’ te gaan betreden.
Want dat lijkt het verdorie wel, een heel continent op zich. Dan is 3 maanden niet veel, als je tenminste echt wat van heel het land gezien en ervaren wilt hebben.
Dat IDEE heb ik er in ieder geval bij. Dat het zo gigantisch en immens is, dat land. Ik kan mijn ideeën bij dit land wel uitspreken, maar dat heeft geen nut; ik zal het simpelweg ZELF gaan ervaren, observeren en ondergaan.

Of ik bij aankomst gelijk doorga naar het meditatiecentrum (Dhamma Giri) enkele uren verderop weet ik nu nog niet. Er is last minute nogal wat over en weer e-mailverkeer geweest met ze en de antwoorden waren niet eenduidig. Of dat een voorproefje is van wat er komen gaat is nu nog gissen, maar het kan dus zomaar zijn dat ik weldégelijk eerst Mumbai zelf in moet voor enkele dagen en daarna pas door kan reizen naar Dhamma Giri. In Mumbai blijkt maandagochtend trouwens Al Skratch (zie ervaringen Zuid Amerika, Londen, Thailand…) ook te arriveren! Hoe bizar om die kerel iedere keer TOEVALLIG op mijn reizen tegen te komen!

Ik zal trachten zo weinig mogelijk achter de computer te gaan zitten, maar mezelf een béétje kennende zal dat tóch wel regelmatig zijn, vermoed ik zo… Al was het maar om treinritten te reserveren, want dat gaat blijkbaar voornamelijk via het internet. Dat is meteen iets waar ik me wél een beetje druk over maak; dat ik niet à la minute weg kan uit een plaats, zodra ik dat zou willen. Ach, ik maak me alweer druk over dingen waar ik nog niet eens mee te maken heb gehad. Chill Loetje, ANNICCA! “Alles is vergankelijk”, “alles sal reg kom” en “Go with the flow”. Hoogstwaarschijnlijk zinnetjes die ik mezelf regelmatig zal (moeten) voorhouden. En een nieuwe die ik laatst las en ook wel aardig vond; “neem deel aan je ervaring en ervaar je deelname”. Toe maar! ;-)

Vooralsnog wil ik erop vertrouwen dat ik maandagochtend goed en wel ga aankomen in Mumbai.
En daar zal het avontuur zich voortzetten… O.a. ook te volgen op louilou.waarbenjij.nu
Tot later.

METTA!

Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 323
Totaal aantal bezoekers 108376

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: