De Gouden (Tempel) Ervaring & 7 Days In Tibet - Reisverslag uit New Delhi, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu De Gouden (Tempel) Ervaring & 7 Days In Tibet - Reisverslag uit New Delhi, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

De Gouden (Tempel) Ervaring & 7 Days In Tibet

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

12 Maart 2011 | India, New Delhi

Een onvergetelijke GOUDEN ervaring in Amritsar, 7 dagen in Tibet en een bezoek aan de Dalai Lama in t verschiet…

In een ijskoud Dharamsala tik ik deze warme woorden. Potverdrie, wat kan er weer een bult gebeuren in een week!

Om met de treinreis naar Dharamsala te beginnen… ik ben in Amritsar uitgekomen. Hoe?? Tja, das weer zo’n Marlou verhaal, haha. Midden in de nacht (half 3) op een perronneke staan, eerste bus was te lang wachten en DUS de vertrekkende bus ingestapt naar Amritsar. Mistige nacht, geen lantaarnpalen langs de weg, ruitenwissers die niet werkten en een chauffeur die er dus geregeld uit moest om de raam van condens te ontdoen. Afijn, om het kort te houden; in Amritsar in feeerieke sfeer aangekomen (overal megaveel kerstverlichting) en in het Gouden Tempel complex aangekomen rond 7u. De slaapzaal lag vol (ook op de grond) met toeristen en dus parkeerde ik mijn rugzak elders en verkende het enorme complex. Schitterend!

Chai met beschuit gekregen in een immense eetzaal waar ik een uur later ook ontbijt voorgeschoteld kreeg. Op de grond, samen met zo’n 40.000 anderen! Jawel, zoooooooooo gigaaaaantisch is dat gebouw, niet te geloven! Daarna een bed toegewezen gekregen, kennisgemaakt met wat anderen aldaar en opnieuw de tempel in. Die middag geregeld om naar het grensspectakel te gaan kijken, maar dat was een verhaal op zich. Heftig, bizar en belachelijk.

Wel super waren de lui die ik heb leren kennen, zowel de toeristen als de mensen in de tempel. Zooooo warm! Ben met Laura de volgende dag op de bus naar Dharamsala gestapt. Ook weer een maf Openbaar Vervoer lukt nie zo goed nie met Marlou verhaal………. Grrrrrrrrrrrrr. Te bizar wederom, maar om het positief te houden; rond middernacht ben ik aangekomen in McLeod. Herenigd met Mayaan uit Israel. Giller! Heerlijk geslapen en de volgende dag een ADEMBENEMEND uitzicht op de HIMALAYA! Ja, dat zijn die ijskoude tenen dan wel waard…

De volgende dag wat rondgestruind en de sfeer is apart, zacht uitgedrukt. Alcohol is hier (weer) legal en het stikt uiteraard van de Tibetanen. Ik heb via Laura (UK) een adres voor een meditatiecursus gekregen (die zij ook ging doen) en met een clubje zijn we daar uiteindelijk dan ook voor 5 dagen beland. Zo is het nu dus dat ik “ 7 DAYS IN TIBET” heb vertoefd, haha. Dat centrum lag NOG hoger en was dus NOG kouder. Sneeuw, hagel en regen gehad (1 dag) en zon in de snijdende koude. Maar wel prachtig. Vanmiddag teruggekomen vanuit de stilte en de discussies en teachings en gelijk geregeld dat we 14 en 15 maart naar de teachings van de Dalai lama gaan.

Mijn camera kan ik helaas niet meer opladen via de gewone weg, enkel via Pc, maar das oke. Verder hoop ik mijn usb stick met foto’s nog te vinden (…….. grrrrrrrr) en ben ik ZOOOOOOOO blij met mijn in Rishikesh gekochte deken en tas! Goed, voor nu houd ik het even hierbij. Wellicht na de teachings meer.

Anders wordt het vanuit Delhi, want
de bus heb ik al geboekt voor de 16e. Ga met Laura, maar zij vliegt daarna naar Engeland terug.
Nu eerst uit eten met de hele club (60 man uit de hele wereld!) van de cursus van de afgelopen dagen.

Happy Losar (Tibetaans nieuwjaar; van 5 – 19 maart wordt dat gevierd) en tot de volgende!
Alaaaaaaaf? ! of is dat alweer voorbij? ;-)

BE HAPPY!
Marloulou


  • 13 Maart 2011 - 13:49

    Tess:

    Heej Loetje,
    Wat een bijzondere ervaringen maak je mee. En je bent een boel nieuwe herinneringen aan het sparen ;-)
    Geniet, verwonder en ontdek.
    liefs, Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 108378

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: