Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlou Broek - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Marlou

Blijf op de hoogte en volg Marlou

26 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Thailaaaaaaaaaaaaaand!
26 mrt, 09:17
Hela hola evelybody!

jasekel, die l is 'echt een lamp hier... eh.,... ramp. Zeer moeilijk te verstaan en dus ff wennen voor Loetje hier in t drukke, hete Bangkok. Waar ik morgen overigens alweer weg ben... Op naar Ayutaya (vroegere hoofdstad) en door naar Chiang Mai in het Noorden van Thailand.

De vluchten gisteren waren geweldig!
Het eerste gedeelte vanaf Dusseldorf naar Teheran was een beetje vreemd; zwart wit tv beelden op een enkel schermpje vooraan het gevaarte, waarop een film en cricketwedstrijden te zien waren. Hele tijd dezelfde. OOk geen muziek, dus mn eigen muzikale oorstrelers genoten!

Vliegend boven een bizar spectaculair berglandschap. Wow! Denk dat dat boven het oosten van Turkije was.

Het 2e stuk van Teheran (Iran; waar het overigens een tijdsverschil was van 3,5 uur! haha) naar Bangkok helemaal! Mocht in het bovenste gedeelte van een mega jumbo jet gezeten; first class!
Gillen!
Samen met nog 6 Nederlanders (meer waren er ook niet..).

Vanochtend om 6.23u geland in deze gigastad en ben eigenlijk maar gelijk doorgegaan. Tja, wil hier niet zo lang blijven hangen, vandaar.

Afijn, even een teken van leven dus en voor de rest wellicht nog een andere keer wat nieuws. Maar vooralsnog dus alles soepel en de grootste angsten (niet vertrekken...) zijn geweken.

Laters!
x

Druk druk druk
28 mrt, 11:51
Tempels, drukte, hitte en tuktuks... Dat zijn wel de sleutelwoorden van mijn eerste indruk van Thailand.

Gisteren kwam ik om 13u aan in Ayutaya en aangezien praktisch iedereen een tuktuk, fiets of ander vervoermiddel kiest om ALLE (of een gedeelte van de) tempels in de voormalige hoofdstad te ' bekijken', was ik als wandelaarster in de ruime minderheid.
Dwz ALLEEN! Haha. Wat een genot. Ik HOEFDE het allemaal niet perse te gaan ' zien' want potverdrie, een bult van die tempels bijn grofweg hetzelfde. En er zijn er zoooooooooooo ontzettend veel.
Met mijn kistjes (hmmm.. dan BEN je al ene bezienswaardigheid hierzo; iedereeeeeen loopt op slippers natuurlijk, met 35 graden celsius) heb ik zo bijna 6 uur non stop rondgedwaald door het rustige, maar totaaaaaaaaaaaaaal niet op buitenlands sprekende blondines berekende dorp/stadje. Zelfs de wegen zijn enkel in het Thai aangegeven! Dus verdwaald... en in een supermarktje de weg gevraagd. In het kort; er werden 20 man bij geroepen die evt. 1 of 2 woorden engels meer spraken. AFijn, uiteindeijk in een huisje beland, alwaar de moeder des huizes haar zoon beval mij op zijn brommer terug naar het dorp te brengen. De schatten.

Om 21u zou mijn trein vertrekken naar Chiang Mai, maar dat werd 22.45u. Aan de klets geraakt (meteen) met mn bovenbuurman uit de VS en na een slapeloze nacht om 12u aangekomen in Chiang Mai. Daar zit ik dus nu, maar ook hier vind ik het te druk. Wellicht dus morgen al door naar ander oorden...

Kiep in tutsjie!!!

x
Loet

PAIRADISE!!!
3 apr, 08:26
PAI Radise, Dat mag gerust zo genoemd worden hierzo.

Ik ben nu zo'n 6 dagen hier (in het dorpje PAI) en het was de bedoeling om de hele omgeving te verkennen en door te reizen naar de andere dorpen/steden in de buurt, alwaar de stammen met onder andere die ringen om de nek leven.
Allemaal interessant en prima, maar ik heb gekozen voor de ' bijkom' methode.
Dus... wel veel gelopen, op n brommertje wat rondgetoerd, leuke mensen ontmoet en lekker eten.
Vooral genieten dus!
Wat voor een paar centen te doen is hier; nu snap ik waarom mensen hier zo graag (en lang) op reis willen en kunnen. Mjammie! Dat genieten kan natuurlijk ook kostenloos door de natuur in te trekken en/of wat rond te koekeloeren in en om het dorpje heen. Skitterund!

De inwijding van de jonge jongens die de tempel ingaan voor korte of langere tijd is nu ook hier in volle gang. Dat duurt enkele dagen zo'n ceremonie met bijbehorende feesten, rituelen, herrie, muziek, etc. en dus hoef ik hiervoor niet naar die andere (grote) STAD verderop. Heerlijk, want ik logeer in een prive hutje midden in de jungle. Dwz dieren, insecten, hitte, geluiden, etc. Prima toeven.

Vanavond en wellicht morgen nog feest hier dus, maar het kan ook zomaar zijn dat ik morgen al vertrek naar Nong Khai (anders wordt dat zondag). Daar wordt als het goed is het Thaise nieuwjaar iets eerder gevierd (lees; langer) en zijn er parades, optochten en dergelijke.
Op 8 april vlieg ik dan door naar Surat Thani, om er op een boot te stappen naar Koh Pagnang (?). Das t plan dus.....

Voor nu dus ff chillen nog.
x

Thais telefoonnummer (en de rest van de updeeeeeeeeet; bzzzzzzzzzzzzz)
7 apr, 06:30
Sawadeekaaaaaaaaaaaaa!

Vanuit het grensplaatsje Nong Khai dit keer. Kijk als ik wil de hele dag tegen LAOS aan! Aan de rivier ligt dit uitgestrekte dwaze dorpje, waar praktisch iedereen (!) op een visum WACHT OF net van LAOS vandaan komt...
Dwaas... omdat meerdere redenen die ik niet allemaal op ga noemen, maar dwaas genoeg om hier niet lang te willen blijven. Ben dan ook blij morgenvroeg te vertrekken naar het zuiden.

Sinds de vorige berichtgeving natuurlijk weer een boel voorgevallen, maar de highlights even op een rijtje (dan kom ik ook bij de ' titel'...)

Met lichte hartsteekjes van pijn in de gehele borststreek afscheid genomen van PAI en de leuke mensen die ik had leren kennen. Het kwam alWEER toevallig zo uit, dat ik met Oli (Duitse van servische afkomst waarmee ik ruim een week op pad ben geweest nu dus) terug naar CHiang Mai ging. Ik verwachtte meteen met een bus door te kunnen reizen naar NOng Khai, maar de bussen zaten vol! dus gelijk een ticket voor de volgende avond gekocht....

Met Oli Chiang Mai een 2e kans gegeven en terwijl zij uitrustte ging ik op (her)verkenning. Om t (heeeeel) kort te houden... ; Ik kwam ineens een bekende tegen!! ALEX it Londen. Eerste keer ontmoet in Zuid Amerika, tweede keer in Londen en nu op de markt in chiang Mai! Bizar! volgende keer wordt Afrika ?! Afijn, met hem volgende ochtend afgesproken een yogales bij een Nederlander te volgen. Handig als je elkaar dan kunt bereiken, dusssssssss... ik heb een thais telefoon nummer!!!
let op:

0846870816

Dat heb ik nu dus in gebruik!
just in case....

afijn, leuke zondag met AL gehad en 's avonds dus afscheid van Oli en Al genomen.
In de bus was het drama troef.. Nix 1e klas (wat natuurlijk wel zo verkocht werd), maar een groot zwart flatscreen beeld wat onbeweeglijk en troosteloos stoicijns wat triestig bleef hangen aan n paar draadjes, die waarschijnlijk nog niet eens aangesloten waren (misschien maar beter iook, wabnt ik heb wel wat kunnen dutten) en niemand die engels sprak (erg frustrerend). Met veel mazzel had ik een buurjongen die in een resort werkte en engels sprak. Fijn.

om ook dit kort te houden; de chauffeur viel nogal es efkes weg... hij moest de rit van 12 uur in zn eentje doen. Gekkenwerk! Maar goed, na 14 uur kwam ik aan in NOng khai (om 9u dus) en daar moest ik gister nogal even bijkomen. Vannacht 9 uur geslapen!!! van half 9 tot half 6! Vandaag nog wat rondkoekeloeren en een visje uit de Mekong rivier eten (?) en dan op naar t zuiden!

Ben uiteraard weer tig dingen vergeten, maar dat komt wellicht live wel n keertje.

Dussssss... tot de volgende?!?
x

FULL MOON! (en deel 2 telefoon....)
10 apr, 09:30
Ja hoor, ik heb het overleefd...
Gisteren was de full moon party op het eiland; berucht en befaamd tegelijk.
Maar ik heb m overleefd, maar.... ik heb mijn telefoon in de zee laten vallen (tja, STOM, ik weet t) en daar is helaas geen leven meer in te krijgen. Misschien blazend wel, dus probeer ik t straks wel ff met een fohn.

Het heeft daarbij gisteren en eergisteren (aankomst pas om 19u!) de heeeeeele tijd geregend, maar tijdens de party zelf was het redelijk droog. WERELDS! Niet te druk (had het nl. drukker verwacht) en ontzettend uit mn plaat gegaan; 10 uur lang non stop flink in beweging geweest; lekkahhhh!

De trip hiernaartoe was niet echt een makkie, ondanks de 2 binnenlandse vluchten. Om 5u vertrok ik in Nong Khai met n tuktuk, toen n busje, toen t vliegtuig in, nog een vliegtuig in, n bus in, nog een bus in, een boot op en een pick up in. Om 19u dus aangekomen in Koh Pha Ngan, waar het natuurlijk al donker was en ik niet naar mijn voorgenomen plek toe kon. Ook vanwege het weer. Dus naar OK bungalows gegaan, die dus NIET ok zijn. Maar alla... Ben er nu nog. Liever niet, maar ben zo brak als n deur, ondanks maar 1 emmertje...

Geen idee wat t plan verder nog wordt, maar in ieder geval nog een dagje op n brommertje rondcrossen en bepalen wat ik het beste kan gaan doen.

Voor nu; t gaat goed, wel sinds gister buikloop.. grrrrrrrrr.
Later meer!

Houwdoeeeeeeeeeeeh!
x
Holy Shit!
18 apr, 09:57
Holy Shit, ja!

Dat dekt (ahum) de lading wel zo'n beetje deze week. WAT een heavy stuff!
Van magische momenten tot bijna-bijna-dood-ervaringen en alles ertussen....
Ik zal bij het begin beginnen.

Vorige week zaterdagochtend ben ik van Thong Sala ('hoofdstad' van dit eiland Koh Phangan) naar Srithanu gegaan om bij het ORION HEALING CENTRE (waar ik toevalligerwijs terechtkwam; naam kreeg ik van iemand op de boot hiernaartoe, ivm REIKI...) een yogales te gaan volgen. Met aansluitend... DE DETOX van 7 dagen. Plus 1 dag pre vasten met 2 leverspoeldrankjes en water voor die dag.

Ontgiften all the way dit keer (mijn citroensapkuur van 10 dagen is er nix bij) met een smerig goedje 5x per dag in te nemen en 2x per dag een klysma; een gevulde emmer van 35 liter met een buisje... De rest laat ik aan de verbeelding over. Patty??

Zondagavond voelde ik me al beroerd, maar maandag sloeg alles. In jaren heb ik niet zo'n hoofdpijn gehad, maar dan gecombineerd met de hitte, hoge koorts en braken...
Het is de heetste maand van het jaar, vandaar ook dat waterfestijn op Thais nieuwjaar... wat overigens op maandag 13 april gevierd werd. En wat ook de ENIGE dag op dit eiland dat het Thaise nieuwjaar gevierd werd was! De hele rest van het land viert ruim 3 dagen dit feest, maar hier stopt het dus na een dag... Heb IK weer.

Toch hield ik vol, ondanks dat ik meerdere keren per dag die bewuste maandag mijn ogen ten hemel heb geslagen om mezelf en de rest van het Universum te vragen waarom ik hieraan begonnen was en ALS ik het dan TOCH zonodig ging voortzetten om er dan ook het beste van te gaan maken en deze pijnen gauw ' tot het verleden ' (!) te laten behoren...

" Gauw" werd de dag erna. Het inluiden van het Thaise Nieuwjaar heb ik enkel vanaf een afstandje gehoord; in bed tussen het slapen en braken door... Ook dat zal wel zn redenen hebben...

Afijn, daarna voelde ik me stukken beter en heb ik zelfs de cursus REIKI (op aanraden van een paranormaal stel wat ik ontmoet had in Nong Khai) met succes afgerond. Nou ja, succes, het was vooral erg bijzonder. Wat er dan met je gebeurt! Ongelofelijk.

En zojuist, om 13u, zaterdag 18 april was ik klaar met mijn kuur. Een stuk lichter, op allerlei vlak...

Natuurlijk zijn alle gevoelens en emoties tussen ' heppie de peppie' en ' geef mijn portie maar aan fikkie" de revue gepasseerd en er zijn nog TIG dingen te melden, maar de strekking is vast wel duidelijk.
En dat ik niet meer gerookt heb mag ook vanzelfspreken... Al ruim 2,5 maand!

Als eerste mocht ik vandaag een stukje papaya eten en net heb ik de sappigste en lekkerste mango OOIT opgesmikkeld met Tabi, een Australische, waarmee ik vanavond een scooter huur om het eiland de komende 24 uur verder te gaan verkennen en misschien nog een kleurtje te krijgen, haha.
Dat links rijden gaat me steeds beter af.

Zoals duidelijk is dus de zon gaan schijnen, maar het is dan ook gelijk zooooooo heet, dat het niet meer te harden is. Werkelijk ALLES smelt. Mijn slippers zijn al vervormd, dus heb ik andere gekocht.

Aanstaande maandag ga ik nog naar een workshop " Whispers of the Soul" over je intuitie versterken en dinsdag als het goed is de boot en bus weer in om terug te keren naar Bangkok, waar ik in de ochtend aan zal komen. De volgende dag is mijn vlucht alweer terug naar DL.

Paar leuke dingetjes nog;
- Ze verkopen (en gebruiken!) hier whitening creme voor je huid.
- Ladyboys zijn echt overal waar je komt. Gillen!
- OP het vaste land werd om 8 en 18u het volkslieds keihard gespeeld en als een dolle meegezongen door iedereen. Werk werd acuut stilgelegd en zingen maar voor die Koning. Die overigens zo scheel kijkt alsof ie n vallende kokosnoot in zn ene oog en de vliegenmepper in t andere oog in de gaten houdt.
- Monniken hier zelfs mobieltjes, etc. hebben!
- De " WATS" (tempels) zijn ontelbaar. Vooral op t vaste land.
- Ik hier wel zeker nog een keer terug wil komen.
- En ik na de week afzondering nu wel weer blij ben me weer tussen wat andere mensen te kunnen begeven.

TING TONG!

x
Loet

Van een kleien paadje...
20 apr, 15:59
Oeps, dat ging ff niet helemaal van een leien dakje, maar van een kleien paadje gister...

Heb een flinke glijer gemaakt met de scooter (dirtroad, vochtig, steil!) en heb paar flinke japen in de enkel. Verder still alive, dus geen paniek.
Jammerlijke van dit toch al niet zo prettige verhaal is dat ze me bijna 200 euro schade hebben afgetroggeld, die ik cash moest betalen. En waar je op het vasteland gewoon een verzekering erbij koopt, KAN dat op dit eiland dus niet. Vet balen!

Afijn, alles in balans, want heb mezelf een massage cadeau gedaan om het beurse gevoel van de volgende dag hopelijk wat op te vangen. En dat gaat redelijk...
De workshop was daarbij ook erg interessant en bijzonder! Wederom een paar dingen meer ervaren die ik tot nog toe enkel van horen zeggen had. Bizar...

Mijn certificaat krijg ik zojuist in handen (Reiki) en ik heb voor het eerst weer seafood gegeten, na een paar dagen enkel groenten. HEEEEEEEEEERLIJK!

Morgen dus op naar Bangkok en donderdag die ijzeren vogel weer in.
Tot dan wellicht geen bericht meer en ook mijn telefoon is niet meer tot leven gekomen (iemand suggesties?? Wil namelijk mijn (vele) foto's en filmpjes er nog vanaf zien te krijgen!) dus als ik met dunnun trein in t Brabantse land aankom is er NOG geen contact met me te krijgen. OF je moet natuurlijk op t station staan, haha.

O ja, dat van de koning ... had ik misschien wat tactischer moeten brengen. Belediging kan hier gevangenisstraf opleveren. En daarbij is hij op de bankbiljetten keurig rechtuit kijkend te bewonderen... DUsssssssssssss.

Bye bye!
x

terug in Bangkok...
22 apr, 05:45
Sawadeekaaaaaaaaa!

Vanochtend aangekomen na goeie busrit in Bangkok. Met een mega-enkel! Die gaten die erin zitten had ik prima verzorgd de afgelopen dagen en verbonden. Waarschijnlijk is er tocht iets gaan ontsteken, want ik lijk wel een olifantenpoot geadopteerd te hebben!
Dadelijk dus eerst maar eens een pharmacy opzoeken.

Het aftellen is dus voor een goeie begonnen (wel grappig; de stoplichten tellen hier ook af, tot het moment dat je weer mag rijden), want morgen is mijn terugvlucht al. Het is dan ook niet erg om de laatste nacht in een soort van gevangeniskamertje door te moeten bregen. Ik zIT NAMELIJK VLAKBIJ Kao San Road (DE toeristenstraat van Bangkok) in het New Siam I guesthouse (niet II eus; mag toch niet zwemmen met die voet...) en ben waarschijnlijk niet veel binnen te vinden vandaag. Benieuwd of dit ook een kokosmatten bed is; begint nl. bijna te wennen die keiharde ondergrond.

Goed, weer genoeg gebabbeld en op de drukte weer in.

Hoop dat het in NL ook allemaal nog prima is (sorry voor het ongemak van evt. smsjes en zo...) en ik zie/hoor/lees jullie vast gauw weer!

Groet,
Loet
x


  • 15 Augustus 2015 - 11:09

    Terry:

    Wat een trip joh. Ik zou zo met je mee willen de avonturen tegemoet.
    Prachtige ervaringen die je hier hebt opgedaan Marlou.
    En fijn dat je het met ons deelt. Dank je wel @-}--

    Liefs,
    Terry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 1212
Totaal aantal bezoekers 108332

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: