? - Reisverslag uit Pushkar, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu ? - Reisverslag uit Pushkar, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

14 Februari 2011 | India, Pushkar

Happy Valentinesday ?????????? !

Valentijnsdag ja... En dat in een koud (lett & fig; qua mensen vooral) Jaisalmer.
Niet echt het warmste volkje. En gruuuuuuuwelijk onbetrouwbaar. Gadver.

Na een heerlijk warm Pushkar bad aan het rustgevende meer, waar nog steeds talloze pilgrims naartoe gaan en DUS nog aardig authentiek aandoet, ondanks het overwegend toeristische centrum, ben ik vanochtend hier aangekomen in een regenachtig en mistig Jaisalmer dus. Moeilijk dat nieuwe ‘ thuis’ te verlaten, maar er komt vast nog wel een andere ‘ thuishaven’. (?) jodhpur heb ik links laten liggen. Dat zou een erg drukke stad zijn en daar heb ik even totaal geen trek in na die serene (hm... ook relatief) rust in Pushkar.

De busrit was geen pretje; de sleeperclass zat tjokkievol en dus moest ik in een seat plek de nacht doorbrengen. En dat naast een man met giga zweetvoeten (het stinkende soort) die er wsl al vanaf Jaipur lag te ronken. Sjammer....
Het was ook gelijk de eerste busrit met andere toeristen/niet Indiers. Hiervoor heb ik altijd nog als enige ‘ witte’ zeg maar (haha) gereisd.

Dat reizen valt me overigens alleszins mee; over het algemeen kan ik gewoon weg wanneer ik wil. Of dat overmorgen ook nog zo zal zijn weet ik niet, want de route naar Amritsar (hopelijk volgende bestemming) is nog niet zo duidelijk. Meningen en ‘ informatie’ hierover verschillen nogal.

Het woestijn (Thar) festival kan me hier gestolen worden (is wsl toch vnl voor toeristen opgezet); tis me iets te druk hierzo. Ook de bruiloft laat ik schieten. Heb al meerdere voorbij zien komen. Wie weet mag ik nog een andere keer ergens aanschuiven..

Plan is morgen even naar Khuri te gaan; een klein woestijndorpje even verderop. Geen zin in die commerciele kameelsafari en het geouwehoer daaromheen. Nix of niemand is hier te vertrouwen. Is nie leeeeeeeeuk nie. Moevuh dus!

Oja, haha. Wilde nog ff melden dat er hier zoveel “ ome Jan” brillen zijn, van die dikke megaglazen waar je wel supergoeie ogen voor moet hebben om wat door te kunnen zien. Aandoenlijk gewoon, haha.
En die mobielgekte is hier echt te gek voor woorden; IEDEREEN en OVERAL zie je bellende mensen. Valt nog mee dat die koeien en/of apen er nog niet mee rondlopen...

Afijn, t wordt weer te maf. Kappen en volgende keer meer.
Ik ga kijken of ik wat slaap kan inhalen. Morgen in de trein weet ik ook niet of da ga lukken nie...........

Trusten en hasta la proxima (vandaag WEER hele dag spaans gebabbeld met Spaanse man uit Granada van 59 jr..........)

Ikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 108435

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: