Een vrije dag in Rishikesh (Rich Y Cash...) - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu Een vrije dag in Rishikesh (Rich Y Cash...) - Reisverslag uit Rishīkesh, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

Een vrije dag in Rishikesh (Rich Y Cash...)

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

22 Februari 2011 | India, Rishīkesh

Een vrije dag in Rishikesh…….

Oftewel; Rich Y Cash.
Rich, omdat het zo verdories rijk is aan mooie mensen, ruwe natuur, vrije geesten en een warme sfeer. En cash, omdat ik hier waarschijnlijk nogal wat roepies zal slijten…….
Ben namelijk van plan hier wel effe te blijven.

Even terug naar vorige week.
De nacht in Haridwar; wat een verschrikking! Het hotel bevond zich RECHT tegenover het treinstation, maar dat kon ik nog wel handelen. Jawel, mijn slaaptalent is groeiende. Maar een groep met kinderen die van 4 tot 7 in de ochtend door het gehorige gebouw lopen te schreeuwen en ruzie lopen te maken, da was voor mij toch wel ff te veel. En dus heb ik stennis staan maken, maar ik geloof dat VEEL Indiers totaaaaaaaaal immuum zijn voor uitbarstingen. Van wie dan ook. Dus ben ik maar opgestaan om 6uur, heb gedoucht (kreeg met moeite een emmer heet water) en ben naar het treinstation gegaan. Daar zou Juan aankomen vanuit Amritsar. Kwam ik die avond ervoor achter. En aangezien het ook mijn plan was om zo SNEL mogelijk uit dat gesticht weg te rennen, leek het me wel een leuke verrassing om hem op te wachten.

Afijn, dat was inderdaad een verrassing, want hij had zijn mail niet meer gelezen. Dus even later in Rishikesh aangekomen, alwaar we het dorpje wat verkenden. Dat wil zeggen, de 2 dorpen net na Rishikesh (Ram Jula en Laxman Jula). Een Spaanse oudere dame leren kennen en wat vrienden van Juan die hier in een ashram zitten. Bijzonder. Gelijk een lezing meegemaakt, een (fabelachtige) zangbijeenkomst en allemaal in een heerlijk warme sfeer. Fantastisch! Wat een welkom!

De dag erna uuuuuuuuren gewandeld door de natuur hierzo en wat meer weggetjes verkend. De dag daarna was alweer de laatste dag voor hem, want zijn vakantie zit er alweer bijna op. Maar dat werd wel een superdag! In de ashram de lezing van Prem Baba bijgewoond (in Braziliaans en Engels) en aansluitend daar geluncht. Tranen bungelden over mijn wangen; wat een onbeschrijflijk mooie sfeer! Die kinderen die meezongen, de daklozen die mee mochten eten, open en toegankelijk voor iedereen. Poeheeej, niet te zuinig. Wat een indruk dat maakte. Daarbij was het natuurlijk ook nog eens zondag…….
En ik blijk de laatste tijd nogal een soort van emotionele incontinentie te hebben als het om kinderen gaat….

Maar goed, diejun Argentijn is dus vertrokken en gisteren ben ik met Isabel (die spaanse Loca) op pad geweest. Geweldig mens! Is nu net vertrokken voor een week elders (meditatiecursus), maar ik zie haar volgende week wel weer. Ben met haar naar de lezing geweest, daarna samen gebadderd in de IJSKOUDE Ganges. De HEILIGE rivier en DUS zouden mijn zonden nu weggespoeld zijn…. Daarna een lunch en een taartje gegeten samen en daarna naar het zingen. Ik naar Yoga en zij de massage ondergaan. Ik daarna. Een flinke ayurvedische massage niet te flauw. Daarna meerdere SPanjaarden ontmoet en mee uit eten geweest.

Vanochtend van hotel gewisseld, want het was iedere keer een half uur lopen, in het donker. Vonk maar nix. Dus nu in het ‘ centrum’ waar het gebeurt! ;-)
Daarna mezelf een dagje ‘vrij’ gegund. VOor het eerst sinds lange tijd weer Nederlands gekletst met 2 NL dames die hier voor een swami zijn, naast die van Prem Baba. Leuk.

Dussssssss…. In het kort (haha); het gaat beter/goed met me en ik hoop met jullie ook allemaal!!!!

Warme groetjes vanuit een hartverwarmend Rishikesh (laxman Jula)!

Marlou
x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 108432

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: