updeetje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlou Broek - WaarBenJij.nu updeetje - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

updeetje

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

19 Februari 2008 | Argentinië, Buenos Aires

Che!

Even een kort berichtje. De bedoeling was naar Ushuaia te vliegen of te bussen, maar door stakingen bij de vluchtmaatschappij gaat dat niet lukken. De 50 uur in de bus klinken me ineens toch wel iets teveel van het goede. Dus is nu het plan zo meteen naar het busstation te vertrekken en halverwege (altijd nog zo´n 18 uur) een tussenstop te maken en de volgende dag verder te reizen naar het zuiden.

Tussendoortjes:
- Ben lekgestoken door de muggen hier.
- Heb vannacht supergoed geslapen!
- Was bijna vergeten hoe Zuid Amerikaans het hier ook alweer was; vooral nu het zomer is en dus veel meer buitenleven actief is, vallen de niet-westerse dingetjes op zeg maar. Bijvoorbeeld de ´villas´; de benaming die (ook al zou t anders doen vermoeden paradoxaal genoeg) de krottenwijken hier hebben.
Maar ook de ´echte´ vrachtwagens hier; geweldig! En alles rijdt rond; van wrak tot supersjieke Jeeps/4wd.
- Het is dus warm, smerig (vnl. buiten de binnenstad) en druk. In het deel van Quilmes waar ik me nu bevind niet trouwens, want dit is het welgestelde gedeelte van de stad.
- De inflatie is de laatste jaren opgelopen tot 25% per jaar en dat is te merken!
- Ontbijten hier bijna een totale ´toetjes´ ervaring lijkt; vooral veel koekjes en zoetigheid. Mijn typisch Hollandse eetwaren die ik meegenomen heb (poffertjes, schenkstroop, stroopwafels, drop, pannenkoekmeel, pepermunt (Wilhelmina natuurlijk) en nog wat ditjes en datjes, zijn dus met veel enthousiasme ontvangen.
- Dank voor de smsjes: ik heb dus bereik hier.

Oké, voorlopig zal dit even t laatste zijn tot aan donderdag vermoed ik. Later meer dus.

Chau!