laatste 'nieuwtjes'... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Marlou Broek - WaarBenJij.nu laatste 'nieuwtjes'... - Reisverslag uit Boekel, Nederland van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

laatste 'nieuwtjes'...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

20 Maart 2008 | Nederland, Boekel

Intussen terug in het vertrouwde Brabantse Boekel. Aangezien ik mijn laatste berichtjes niet kon 'plakken' in deze site, bij deze de laatste avonturen na het hele Uruguay verhaal...

Beginnende bij de terug-, aankomst in Quilmes, Argentinië;

Terug in Argentinië...

Buenos dias!

Terug in Quilmes, maar dat was nog een hele toer.
Er zijn zo ontzettend veel maffe dingen voorgevallen de afgelopen 2 dagen!
Afwisselend pech, geluk, pech, geluk. Ach, het leven zit er vol mee natuurlijk, maar zo duidelijk als het geluk met pech zich afwisselde als de afgelopen dagen is me nog niet zoooo vaak zoooo duidelijk overkomen.

Allereerst het missen van de bus in Punta del Este (Uruguay); reed voor mn neus weg en dus heb ik een bus later genomen. Ik ging ervan uit dat mijn reserveringen voor zaterdag (boot en bus) nog wel zouden staan als ik aankwam, aangezien ik een uur voor vertrek aan zou komen op de BUSterminal.
Bij aankomst bleek het 1 grote chaos en mensenzee te zijn aldaar; het veranderen van uur (wintertijd hier ingegaan) en het begin van de Semana Santa; Paasweek, die hier ook wel week van het Toerisme genoemd wordt, vanwege de vele locale bevolking die JUIST die week veel op pad gaat, naar familie of een kort uitje! Ik arriveerde dus nét te laat om mijn reservering om te zetten in een ticket en dus miste ik de boot van 13u.
Ik struinde alle loketten af in de hoop alsnog een mogelijkheid te vinden zo snel mogelijk in Buenos Aires te geraken...

Er bleek NIETS anders qua aanbod te zijn die dag terug naar Buenos Aires!!! Sterker nog; tot aan maandag of dinsdag was er nergens plek! OF je moest 3 dubbel betalen voor aankomst ´s nachts in Buenos Aires. Balen. De wanhoop nabij besloot ik nogmaals bij de maatschappij te checken waarmee ik in 1e instantie zou reizen of ze bij een annulering mij zouden willen waarschuwen. Toen werd me de optie voorgeschoteld voor 17.30u vertrek die dag... maar of er nog plek was??? Nog 1 plaatsje!!!! Gelijk gekocht dus en ik zou om 21.30u aankomen in Buenos Aires. Prima.

Wát een mazzel dus!!! Maar... de bussen naar de boot hadden vertraging, de boot zat tjokvol en dus moest er lang gewacht worden op de bagage en de publieke telefoons waren buiten werking. Ik zal het kort houden; aankomst in Buenos Aires om 22.45u, gewacht tot er niemand meer was, met politieagenten gesproken en uiteindelijk om middernacht met de bus naar Quilmes, waar ik om 01.30u aankwam... De moeder van Vero wakker makende en uiteindelijk ook Vero, want zij was (gelukkig) ook te moe om een feestje uit te zitten.

Vandaar dat ik de hele club heb gevraagd vanavond samen met mij naar een show in de hoofdstad te gaan; tango, acrobatiek en dergelijke gecombineerd in een spectaculaire show naar men zegt.

Hugo (vader van de familie) komt pas dinsdag thuis, dus die zie ik wsl niet meer. Vanochtend pannekoeken voor iedereen gebakken en vanavond poffertjes met schenkstroop.

Gelukkig nog schitterend weer en voor dinsdag wordt de eerste regen voorspeld... Mijn vertrekdag ! ... XOX

Laatste uurtjes in Buenos Aires...

Maandagmiddag in Quilmes

Tja, aan alle goeie dingen komt een eind. Zo ook aan deze trip.
Het aftellen in uren is begonnen. Ook al heb ik dit jaar een uur extra te genieten, want gisteren is hier de klok een uur terug gezet en ik geloof dat we dat in NL pas volgende week of zo doen (toch?).

Gisteren ben ik na het hele pannenkoekenfestijn naar de dierentuin geweest met de familie en heb daarna de poffertjes warm gemaakt. Iedereen smulde ervan. Dat was ook gelijk het avondeten, want met Vero en een vriendin ben ik naar een openluchttheatershow (Nocturna) geweest. Fantastisch!!! Acrobatiek, tango en moderne dans gecombineerd in 1 geweldige show!

Vanochtend vroeg opgestaan om wat laatste acties te ondernemen, waaronder naar de kapper! Jawel, weer een nieuwe ervaring erbij.
Was het 5 jaar geleden de schoonheidsspecialiste, nu dus de kapper.

Daarna wat gegeten en nu door naar de ´grote stad´ Buenos Aires (ook al heeft Quilmes zelf ook al zo´n 2 miljoen inwoners!) om daar een Engelse te treffen die een afscheidsfeestje geeft. Heel gesjouw weer, maar hopelijk de moeite waard. Ook vanavond met die club naar datzelfde theater (Cultureel Centrum KONEX) om La Bomba te gaan ervaren; een percussieshow.
Er staan meerdere dingen op het program, maar ik weet nog niet hoe ik ze allemaal moet gaan combineren. Never mind, gaan moet ik toch en het zal wel loslopen.

Tijd om afscheid te nemen van deze warme en ongelofelijk gastvrije familie en dan is het aftellen in uurtjes echt begonnen!
Nog steeds stralend weer, maar de voorspellingen voor morgen zijn... REGEN! Typisch; wéér een stad die ´huilt´ om mijn vertrek, hihi.

Okidook, waarschijnlijk is dit dus het laatste wat ik tik vanuit Argentinië dit jaar... Ik ben alweer uitgenodigd om gauw wéér te komen, dussssssssssss... Quien sabe vuelvo muy pronto!

Hasta luego & Chau dus!

x