Ben er... - Reisverslag uit Bombay, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu Ben er... - Reisverslag uit Bombay, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

Ben er...

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

18 Januari 2011 | India, Bombay

Namaste!

Het zal dit keer een erg kort berichtje worden, maar...

IK BEN ER!!

Heb na 2 prima vluchten Mumbai gisterochtend bereikt.

Daar heb ik eerst zo'n 3,5 uur (!) getwijfeld (inclusief een uur wachten op mn bagage) over 'what to do'?

OF naar het meditatiecentrum OF naar Mumbai, waar diejun maffun ALEX SKRATCH uit Londen na een paar uurtjes OOK zou aankomen.

Dus heb ik over en weer gebeld (met een spontaan ontstane 'vriendschap' met superlieve man achter een loket die ook Vipassana had gedaan in Igatpuri!) en heb uiteindelijk toch besloten maar even Mumbai in te gaan dan.

De taxi in en met zonsopkomst door Mumbai tuffen. Geweldig!

Bij aankomst in de stad wat rondgedoold op zoek naar een hostel (wijk Colaba) en gevonden in de vorm van het LEger Des Heils! WOEHAAA!

Ja echt, the SALVATION Army (Red Shield Hostel), was het ENIGE in de buurt wat nog plaats had.

Al belde me ondertussen dat hij ergens voor een hostel stond. Eh... VOOR MIJN NEUS dus!

WEER toeval! Giller.

Dus bijbeppen uiteraard en de stad in. Heel wat gezien al en ik moet zeggen dat het me allemaal REUZE meevalt!

Had me op het ergste (denk ik) voorbereid en tot nu toe is alles fantastisch!

Lekker gegeten (en ja... TOCH van de straatstalletjes, heeeerlijk!), met een bult ocals lol getrapt en wat onvergetelijke taxiritjes mogen ervaren (kijk mama, zonder handen... !! IN het gekkenhuis verkeer van Mumbai! met VET HArde Indische disco?? muziek, hha!), wat dingen geregeld en gewoon genieten. Prima.

Maar nu is het dus zaak (waarom doe ik dat niet eerst/?) om het meditatiecentrum wat te laten weten, trein ernaartoe te regelen en vanmiddag de SLUM toer als het goed is,.

EN DAT MET JISKA!! Werkerlijk, het is amper te bevatten, maar 1 van de eerste mensen die ik hier tegenkom is een meisje uit BOEKELLL!! OF all places. IHeeft bij mijn zusje in de klas gezeten. HOE MAF IS DAT?!? Dusmet haar vanmiddag die sloppenwijken in dus. En Al heeft zijn ticket omgeboekt dus die blijft ook nog ff. Voelt zich NIET zo lekker. Watje,haha

Afijn, ondanks de 3 nachten GEEN tot AMPER slaap (die 2 vluchten lukte ook niet om te slapen) probeer ik de dag nog enigszins fit door te komen en morgen opn aar meditatiemodus!

Later meer dus.

Oh ja, mijn nummer hier is; +91 9819241499!

Voor de gewilligen... :-)

XOX

• 24 Januari 2011 - 10:46

Tess:

Toeval bestaat niet....jouw reis begint al met 'toevalligheden'...dat wordt wat, hahaha. Geniet je te pletter meiske,
    x Tess

• 23 Februari 2014 - 13:47

Annieke:

Hoi Marlou,

ik was ook van plan een reis te maken door india, mag ik je misschien een paar vragen stellen?

Groetjes Annieke

• 26 Februari 2014 - 17:08