Grrrrrrrrrr....... - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Marlou Broek - WaarBenJij.nu Grrrrrrrrrr....... - Reisverslag uit Montevideo, Uruguay van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

Grrrrrrrrrr.......

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

12 Maart 2008 | Uruguay, Montevideo

Vanuit de hoofdstad van Uruguay even een paar woordjes. Ik zal even de tekst van de in hyves geplaatste blogs hierheen halen (als dat lukt)...

Maandagavond aangekomen in Colonia, Uruguay. Een schitterend dorpje (stadje) met een authentiek Portugees oud centrumpje.
Het is hier een uur vroeger dan in Argentinië, dus dat maakt het verschil met Nederland op dit moment maar 2 uurtjes. Maf eigenlijk...

Afijn, vanmiddag vertrek ik naar Montevideo, de hoofdstad van dit relaxte landje. Als de mensen overal zo zijn zoals hier, dan vermaak ik me wel tot en met zaterdag. Dan moet ik namelijk weer terug zijn in Quilmes, want er is een dineetje gepland met daarna de bedoeling een flinke stapavond/nacht ervan te gaan maken.

Meer nieuws volgt dus wsl nog.
Nu eerst mijn talloze muggenbulten gaan behandelen en wat eten alvorens een paar uurtjes rond te gaan struinen.

Woensdag 12 maart:
Ugguh ugguh ugguh!
Stikt werkelijk van de muggen hierzo en er lijkt dan ook aan de bultendoolhoven op mn ledematen (+) geen eind te komen.

Inmiddels dus in de hoofdstad van Uruguay aangekomen; Montevideo. Gisteravond in een hostel geslapen wat er erg aantrekkelijk uitzag op foldertjes en internet, maar ietwat te pretentieus bleek. Vanochtend dus gewisseld van hostel. Ook dit is niet je van het, maar wel dichter bij het centrum. Net een flinke wandeling door de stad gemaakt en superaantrekkelijk komt deze niet op me over en dus is het plan morgen een paar daagjes strand op te gaan zoeken. Maar zoals altijd.. plannen zijn er niet echt. En aangezien ik geen reisgids heb van dit land, ga ik maar op info van het internet en evt. van andere reizigers af. Nu dus het wereldwijde web even gaan verkennen betreffende bustijden, etc.

Zaterdag moet ik iig terug zijn in BA en ik heb misschien nog 2 andere acties voor zondag en maandag in BA.
Daarover wellicht later meer.

Chau Chau!

Nog even wat ditjes en datjes;

- wel grappig dat ze hier in de groene verkeerslichten een smiley hebben verwerkt. Wellicht dat daardoor de meeste mensen zo opgewekt en vriendelijk zijn?? haha
- ik heb tijdens de 2 ritten (boot en bus) al 2 kaartjes toegestopt gekregen van mensen; ALS er wat is, kon ik ze altijd bellen. Toe maar. En een ander (zonder kaartje) heeft me begeleid naar het 2e hostel hier.
- mensen met thermosfles en matekopje hier meer regel dan uitzondering zijn in het straatbeeld; lachuh.
- ik een beetje abuis was qua tijdzone geloof ik, want het is nu in NL 20u of zo en hier 16u. Kweet t ok nie meer. Ach...

X



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 329
Totaal aantal bezoekers 108359

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: