How (s)low can you go?!? - Reisverslag uit Haridwār, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu How (s)low can you go?!? - Reisverslag uit Haridwār, India van Marlou Broek - WaarBenJij.nu

How (s)low can you go?!?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marlou

17 Februari 2011 | India, Haridwār

How (s)low can you go?!?


Vanaf de slooooooooomste internetverbinding tot nu toe wederom even een update..

Na het vorige bericht uit Jaisalmer heb ik de 15e feb WEL een kei skonnen dag gehad in Jaiselmer. Superrelaxt koffie gedronken op een soott van terrasje met Koreanen, Engelsen en een Ecuadoriaanse. Lachen. Daarna een spaans stel ontmoet, een fransman en een hilarische Italiaan van rond de 75. Prima dagje dus. Maar toen….


Het vertrek uit Jaiselmer ging voorspoedig; rustig stationneke, trein stond al te wachten en dus stapte ik in. Installeerde me op mn upperberth, met naast me (tegenover) en de hele coupe bijna militairen met hun geweren in hun slaapzakken! Hmmm…

Maar eenmaal onderweg toen de conducteur kwam controleren, bleek dat ik in de trein naar JODPUR zat in plaats van naar Bikaner!!! Hoe kon DAT nou weer gebeuren??? Lichte paniek, maar ik mocht gewoon mee en eenmaal aangekomen zouden ze me helpen een ticket te regelen naar Bikaner. Maar ik wilde al niet meer. En dus besloot ik in Jodpur dat ik naar Rishikesh wilde. Gelijk door naar de rust…



Tja, de volgende 30 uren werden een klein drama, aangezien ik zooooooo graag weg wilde… heb ik een BUSticket gekocht naar Haridwar. Dat is dus zo’n 22 uur verderop. En dat met een government bus, in plaats van een sleeper of simple seat bus. Waar ik in het vorige bericht nog over klaagde. Dat was dus nog NIX vergeleken met dit……………… Ik zal het kort houden, maar ik kwam NIET vrolijk aan in Haridwar kan ik zeggen. Om half 6 in de ochtend een hotelleke geregeld, waar een dronken (in deze heilige Stad niet toegestaan…) bewaker me als een geit aankeek toen ik wat vroeg in het engels. Geen word mee te reppen. Maar goed, nog een dutje gedaan en vandaag een wonderbaarlijke dag gehad!

Want waarom weet ik niet, maar het zou zomaar kunnen dat ze dagelijks deze rituelen uitvoeren, maar het voelde als een wereldevenement! Bidden aan de Ganges, een Giga ARTI ceremonie met DUIZENDEN mensen als toeschouwer! En ik als enige blanke! Heb vandaag nog maar 3 anddrere toeristen gezien.

PC heeft geen geheugen meer, dus volgende keer meer.


Namaskar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlou

Actief sinds 28 Jan. 2008
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 108353

Voorgaande reizen:

13 Oktober 2022 - 08 November 2022

Camino Portugues

01 September 2010 - 05 Juni 2014

Divers

02 Oktober 2012 - 09 Oktober 2012

Andalusië

16 Januari 2011 - 16 April 2011

3 maanden door India

26 Maart 2009 - 22 April 2009

Thailand

17 Februari 2008 - 19 Maart 2008

Argentinië, Patagonië & Uruguay

Landen bezocht: